maandag 16 maart 2009

Carnival Paradise

In 2003 is onze reis met de Carnival Paradise . De eerste 'echte' grote cruiser die we meemaken. Ook nog eens rookvrij! Daar komen we pas de dag vóór vertrek achter, maar tot onze vreugde zijn we net het jaar daarvoor met roken opgehouden.
Paradise Menu
Indruk maakt de enorme centrale hal. Nog nooit eerder hebben we zo'n spectakel gezien.

We beginnen de vakantie in Miami in een klein motelletje -The Monaco Ocean Beach Front Motel- op het strand van Sunny Isles, de Monaco , gelegen naast de Trump Towers aan Collins Avenue 17501. Grappig was het, dat toen we hoorden dat het hotel van onze eerste voorkeur was volgeboekt, we al lang blij waren dat onze tweede keus ook aan Collins Avenue lag. Gewoon goed! Verbaasd waren we pas toen we in de gaten kregen dat Collins Avenue vele en vele kilometers lang was en de Monaco dus in feite een paar dorpjes noordelijker was gelegen. Genieten bleef het! Miami mag van ons de moeder van alle badplaatsen worden genoemd. Wat ons opvalt ter plaatse; de voertaal is er Spaans gemengd met Russisch. Maar misschien zaten wij niet in de Amerikaans sprekende wijk! Maakt allemaal niet uit het is én blijft een vakantieoord bij uitstek! Winkels, het Art Deco gebied, het strand, er is niets dat 'R' mist!

We maken ook nog een dagtochtje naar Key West en bezoeken daar de villa van Ernest Hemmingway . In de verte kun je Cuba [bijna] zien liggen. Je krijgt enorme zin om met al die andere eilanden van Key West kennis te maken, het opnoemen van alle namen laten we over aan Koko die doet dat heel goed in een slechte immitatie van de 'Beach Boys'.
Dan gaan we aan boord in Miami en vervolgen de reis die ons brengt naar de Oost-Caribbean. Pleziervaren noemen ze dat.
Captain Vito Caruccio heet ons op 27 april 2003 van harte welkom op zijn schip. Hij 'set sail'naar Nassau op de Bahama's waar we op maandag de achtentwintigste aankomen en in het Piraten-Museum kennismaken met de allerberoemdste Piraten Aller Tijden waaraan er echter één ontbreekt: captain Jack Sparrow!

De volgende dag genieten we -zonder vrees voor Piraten van het varen en zetten op Koninginnedag 30 april 2003 voet aan wal in Casa del Campo op een paar uur reizen van de hoofdstad La Romana in de Dominicaanse Republiek. We kopen hier een Dominospel, omdat wij weten (maar wist u dat) dat dit overbekende spel daar zijn oorsprong vond. Het brengt ons later nog flink in de problemen. Bij de douane in Miami, op de terugweg naar Nederland, worden we stevig aan de tand gevoeld over doel en nut en bestemming van dit souvenier. Zweten! Dus bedenk je de volgende keer twee keer over het aanschaffen van dit aardigheidje. Dan zijn we op 1 mei in Charlotte Amalie op de St.Thomas eilanden. Prachtig feest. Met een soort Carnavals Optocht, praalwagens vol vrolijke mensen en overstelpend veel geluid, Een vrolijke feestdag. Na weer twee dagen op zee komen we terug in Miami en koersen richting Amsterdam. Einde reis.