donderdag 16 mei 2013

M.S.C.Magnifica

MSC Magnifica: een uitnodiging tot pracht en praal
Weelderig en schitterend. Bereid u voor op een nieuwe, ongeëvenaarde klasse luxeschepen!
MSC Magnifica is het jongste luxueuze cruiseschip van MSC Cruises in de ‘Musica-klasse’.


Na een indrukwekkende doopceremonie in Hamburg voer het verbluffende cruiseschip MSC Magnifica in maart 2010 voor het eerst op zee. Dit jaar komt de MSC Magnifica naar Nederland! Het eerste jaar dat een Musica-klasse schip naar Nederland komt. Dit schip heeft tevens een zwembad met uitschuifbaar dak! Geniet het hele jaar door van alle faciliteiten aan boord. Cruise vanaf Amsterdam naar spectaculaire bestemmingen als de Noorse fjorden, Baltische Staten, de Noordkaap, Ierland of ontdek Engeland & Schotland!
Als revolutionair en grensverleggend cruiseschip koppelt MSC Magnifica een buitengewoon comfort aan vernieuwend design en vooruitstrevende technologie, voor een ongekende energiezuinigheid en buitengewone milieuprestaties. 
MSC Magnifica biedt ruimte aan 2500 passagiers, waarvan de meeste van de luxe van een hut met balkon en zeezicht genieten. 

De gelukkige passagiers op MSC Magnifica worden deskundig in de watten gelegd door een 1000-koppige crew, om zo te genieten van het beste van de moderne Italiaanse stijl terwijl ze hun droomreis maken. 
In het hart van MSC Magnifica ligt een weelderige oase van rust, de luxueuze MSC Aurea Spa. Dit prachtige wellnesscentrum biedt een indrukwekkend palet ontspanningsmogelijkheden, van sauna’s en Turkse baden tot een fitnesscentrum, schoonheidssalon, thalassotherapieruimte, ontspanningsruimte en massagekamers. Waarom verwent u uzelf niet met de magie van een authentieke Balinese massage door professionele masseurs? 

De entertainmentmogelijkheden aan boord van MSC Magnifica zijn eindeloos. Geniet van de zon in het solarium of kies uit 3 zwembaden, waarvan één onder het vernuftige ‘Magrodome’-schuifdak – perfect voor een wintercruise! Iemand zin in een partijtje tennis… of misschien wel basketbal? Of gaat u liever mee joggen? 
MSC Magnifica heeft alle verfijnde eetgelegenheden en entertainmentvoorzieningen die u op een superieur luxeschip verwacht… en nog veel meer! Met een keuze van 5 restaurants, talloze bars, een internetcafé en sigaarlounge – zonder het chique theater met 1.200 stoelen, de bioscoop, het casino en de discotheek te vergeten – doet MSC Magnifica zijn Italiaanse naam alle eer aan. Magnifiek!

De Maginifica is ontworpen door De Jorio design.

De Jorio Design International
De Italiaanse architecten en interieurontwerpers van De Jorio Design International zijn als specialisten in cruiseschipinterieurs buitengewoon creatief.Met deze befaamde Italiaanse designers – voor wie elegantie en perfectie een must zijn – werkten we samen voor zeven van onze elf cruiseschepen.

Algemeen

Totaal aantal passagiers:2518
Aantal dekken:13
Aantal sterren:4

Faciliteiten

Aantal restaurants:5
Specialiteitenrestaurants:ja
Bibliotheek:ja
Bioscoop:ja
Casino:ja
Discotheek:ja
Internetcafé:ja
Foto gallerij:ja
Kapsalon:ja
Kind vriendelijk:ja
Kinderfaciliteiten:ja
Kunst gallerij:ja
Liften:ja
Sauna:ja
Schoonheidssalon:ja
Theater:ja
Wasruimtes:ja
Whirlpools:6
Winkels:ja
Zwembaden:3

Bemanning

Nationaliteit officieren:Italiaans
Nationaliteit personeel:internationaal
Aantal bemanningsleden:1027

Technische gegevens

Bruto Tonnage:93300 BRT
Lengte:293.8 meter
Breedte:32.2 meter
Diepgang:nee meter
Kruissnelheid:23 knopen
Voltage:110/220 volt




zaterdag 15 september 2012

M.S.C.Lirica



De MSC Lirica is een cruiseschip van Mediterranean Shipping Company Cruises S.p.A.


De MSC Lirica is het eerste nieuwgebouwde schip voor MSC Cruises. Het schip kan 2100 passagiers vervoeren in 780 kajuiten. Op een normale reis accommodeert het schip 1450 passagiers. Het schip telt 780 bemanningsleden. Het schip is 251,25 meter lang en 28,8 meter breed. Passagiers kunnen zich verplaatsen over 9 dekken. De snelheid van het schip kan oplopen tot 21,7 knopen.
Specificaties
NaamMSC Lirica
Stabilisatoren Ja
Voltage 110/220 Volts
Dekken 9
Liften 9
Munt aan boord Euro(Middellandse Zee)-US Dollar(Brazilië)
MSC Lirica: pure Italiaanse elegantie

De MSC Lirica van MSC Cruises is het cruiseschip dat knus comfort in een traditionele en tochelegante omgeving biedt. Als u op zoek bent naar een meer ontspannen vakantiesfeer, met een weelderige en toch gemoedellijke decoratiestijl, dan is het zinnenstrelende cruiseschip MSC Lirica uw beste keuze. Onze warme mediterrane gastvrijheid stelt u meteen op uw gemak, terwijl ons moderne aanbod aan voorzieningen voldoet aan al uw wensen!

Reis stijlvol en elegant naar uw gekozen bestemming. De luxeschepen van MSC Cruises staan wereldwijd bekend om hun wonderlijke aandacht voor details en typische Italiaanse elegantie. Op MSC Lirica zult u snel zien dat het schip net zoveel deel uitmaakt van uw reis als de bestemming.

Dat MSC Lirica een wereldse route volgt, wordt duidelijk in twee van zijn populaire ontmoetingsplaatsen aan boord: de bar Beverly Hills in Amerikaanse stijl en de gastvrije pub Lord Nelson in Engelse stijl. Geniet van het beste van de wereldgerechten die in elk restaurant worden geserveerd. Kom helemaal tot rust in het Lirica Health Centre. Verwen uzelf met schoonheids- en spabehandelingen terwijl u van het prachtige zeezicht geniet door de ramen die van de vloer tot het plafond reiken.

woensdag 6 juni 2012

Celebrity Constellation


Master A.Peppas
  Celebrity Constellation® Celebrity Constellation® has been "Solsticized". It all began when beloved features from our Millennium Class ships inspired us to create the Solstice Class, and now we've come full circle sharing many Solstice Class favorites with Celebrity Constellation. She boasts spectacular style and ambience. From the minute you enter the magnificent Grand Foyer, or savor a flavorful steak in the Tuscan Grille, or sip your favorite vodka at the ultra-cool, ice-topped Martini Bar you'll feel pampered and transformed, too. Sumptuous suites and staterooms offer stunning new décor and flat-screen TVs, and a level of personal service that's intuitive with a keen eye for detail. What a wonderful way to travel through the Caribbean and Europe. More than you imagined? Excellent. Celebrity Constellation Facts: Occupancy:2038Tonnage:91,000Inaugural Date:mei 12, 2002Length:965 ft Beam:105.6 ftDraught:26 ft Cruise Speed:24 kts

dinsdag 9 augustus 2011

M.S.C.Opera

MSC Opera: een meesterwerk op de golven
MSC Opera doet zijn naam alle eer aan – klassiek, groots, weelderig – en is echt een luxeschip dat een lofzang verdient! Er heerst een gevoel van grootsheid en ruimte op MSC Opera, één van MSC Cruises’ meest gastvrije cruiseschepen.

Veel hutten op MSC Opera hebben privébalkons en zijn alle ruim en comfortabel. De openbare ruimtes weerspiegelen de kenmerkende Italiaanse stijl waarmee alle statige schepen van MSC Cruises pronken. Ze zijn voorzien van een verbluffende marmeren receptiezone en schitterende open ruimtes met glazen wanden die een adembenemend zicht op de oceaan bieden.

Wie op MSC Opera reist, ervaart het beste van ouderwetse elegantie in combinatie met het grootste moderne comfort. Eenmaal aan boord van MSC Opera kunt u uitkijken naar onvervalste Italiaanse verwennerij. Geniet van een espresso in de koffiebar of smul van een zelfgemaakte Italiaanse lekkernij in het ijssalon. Volg Italiaanse lessen, surf op het internet in het internetcafé of verneem nieuws van het thuisfront door gebruik te maken van onze Wi-Fi-spots in specifieke zones van het schip. Vermaak u met de kinderen tijdens een partijtje minigolf of volg lessen in de gym. Wanneer het avond wordt kunt u ons gezelschap houden tijdens een 7-gangendiner, gevolgd door een spectaculaire show in onze schitterende Teatro dell' Opera.

In the series on ‘The Rise & Fall of’ we are looking at Festival Cruises, whose collapse is the most recent, declaring bankruptcy in 2004. If you used to work for Festival Cruises or had been on a Festival Cruise please comment below, send us an email (Liam@Crociere.co.uk) or contact us onTwitter & Facebook.
In 1992 George Poulides founded Festival Cruises, it started services in 1994 with The Azur, which had been acquired from Chandris Cruises, This was followed by Bolero and with continued success the company added Flamenco to the fleet in 1998.
In 1999 the company added Mistral, its first new build, at a cost of $240 million. The ship was built at the same yard as the Normandie & Queen Mary 2, Chantiers de l’Atlantique in St.-Nazaire, France.
The ship was built as part of a strategy to locate the company in the middle of the cruise market, just above Royal Caribbean, but below Celebrity, with a distinctly European flavour, the company was not allowed to operate in the United States under the Festival name, 
as it was deemed to be too similar to Carnival, so the company traded as First European in America.
Following on from Mistral, two slightly larger improved sister ships were ordered for delivery 
in 2001 & 2002, to be known as European Stars and European Vision. 
These ships features more balcony cabins, but, like Mistral were never going to win a beauty contest!
This would give the company three large new ships, in the growing European market. 
Upon delivery the older ships in the fleet were chartered out, making sure the brand had a solid identity, two further options for Mistral class ships were passed on, later being picked up by MSC Cruises, becoming MSC Lirica and MSC Opera (We have toured MSC Opera here)In May 2000 P&O announced plans to acquire Festival Cruises for $600Million, who would join P&O Cruises, Princess Cruises, Swan Hellenic and Aida as a European brand. 
However two months later the merger plan was dropped, due to the low value of cruise shares at that time.
Also joining in 2002 was ‘the ship that sank the Andria Doria’ the former Stockholm, now named Caribe, this ship is regulary forgotten as operating for the Festival fleet, she sailed out of Havana. Now this ship operates for Classic International Cruises as Athena, and is one of the oldest operating cruise ships in the world. This could surely have only confused the Festival cruises product.
During 2003, an interesting concept was launched between Festival and Hilton, where there would be 25 ‘Hilton Suites’ on its new builds, these would feature butlers who had been trained by Hilton, and the suites would contain Hilton branded amenities. The idea being that the line could use a trusted brand to expand further into the America market.

In 2004, Festival Cruises ships were arrested, and the battle lines were drawn for a complex bankruptcy, drawn out over five months. During this time Royal Caribbean, who had lost out to Carnival for P&O Princess PLC, were linked to takeover the company. The ships were arrested as Alstom (owners of the shipyard) claimed Festival had broken its
contractual financial obligations.
The company made a series of announcements that operations would restart, but slowly, one by one its offices were closed and the ships auctioned off. The company even attempted to relaunch with just its new ships, Mistral, European Stars & European Vision. In July 2004 MSC acquired European Stars & European Vision, to join sister ships MSC Lirica and MSC Opera. European Stars is now MSC Sinfonia. European Vision now operating as MSC Armonia. Mistral was sold to a group of French investors, who have chartered her to Ibero cruceros now named Grand Mistral.
The company, like a lot of cruise industry failures, went too big too fast. If acquired by P&O it is likely the company would still be operating. Of most cruise lines which declare bankruptcy, I think this one has probably gotten the closest to success due to its modern ships, ironically it was paying for these modern ships that caused their collapse.Did you used to work at Festival Cruises, do you have any memories of being on Festival?
Please get in touch; You can comment below, Use FacebookTwitter or Email us.

If you liked this article you may like;
The Rise & Fall of : Premier Cruise Line The Rise & Fall of : Regency Cruises

Thanks,
Liam
Liam@Crociere.co.uk
Our FacebookOur Twitter
Links
Festivals Fuzzy Future – News article during bankruptcy
Postcards of the Festival FleetFestival & Hilton News Article
MSC Opera Visit
P&O + Festival Merger cancellation

zondag 31 oktober 2010

Celebrity Summit

Appropriately named, Celebrity Summit will leave you feeling as if you've reached the absolute pinnacle of premium cruising. Large in size yet intimately elegant in ambience, Celebrity Summit boasts all of the services and amenities that have made Celebrity the preferred choice of discerning cruisers around the world. Savor world-class cuisine prepared tableside as you're surrounded by cosmopolitan yet classic style. Escape to the first music library at sea. Soak up the natural beauty of the Conservatory and the Waterfall Pool. Come aboard and scale the heights of style on Celebrity Summit.
Heel veel mooie kunstwerken staan er op dit schip .


Een echte Botero
Een echte Charles Rennie Macintosh

Manolo Valdez

en een geweldig uitzicht op deze cruise van New York via New England naar Bermuda en terug naar Port Bayonne

donderdag 7 januari 2010

AIDA-Bella


Zo, de volgende parel hebben we alweer aan ons snoer geregen. Een blanke parel dit keer. Wit als sneeuw. Maar dat komt door alle bijkomende problemen om aan boord van de AIDA-Bella te komen. Het is gelukt en het is een toertje Middenlandse Zee geworden. Geniet mee!

woensdag 19 augustus 2009

Celebrity Infinity


Het is er nog steeds niet van gekomen, maar hier dan eindelijk een afbeelding van onze laatste verovering op het gebied van reizen per Oceaanschip, de Celebrity Infinity .
Hier ging de reis naartoe: aankomst Lima, Chili, Hotel Fundador, Santiago de Chili, Valparaiso, La Serena, La Serena strand, Puerto Montt Chili, Ushuaia, Punta Arenas, Kaap Hoorn, Puerto Madryn, Straat van Magelaan, Punta del Este Urugay, Montevideo, Buenos Aires, Boulogne sur Mer, Buenos Aires, Parijs, Amsterdam.

Aankomst in Chili. 's Morgens on 04.00 uur worden we keurig afgehaald door de tour-guide Patricia en haar indrukwekkend stoere chauffeur. Een prachtig duo, dat ons honderduit over Santiago en Chili vertelt, ons aflevert bij het hotel en pas vertrekt nadat kamer en bijbehorende zaken in orde zijn bevonden. De andere dag halen zij ons op voor de reis naar Valparaiso om aan boord van de Infinity te gaan. Keurige informatie, keurig op tijd. Aanradertje!